poniedziałek, 11 czerwca 2012

Tunelowo!

          Nie wiem, czy znacie serię książek "Tunele" Rodericka Gordona i Briana Williamsa. Wszystko zaczęło się od Willa Burrowsa, który uwielbiał kopać i wyrusza na poszukiwania swojego ojca, który zniknął w pewnej dziurze... Potem dzieją się rzeczy niesłychane, a Will ze swoim przyjacielem Chesterem przeżywają mnóstwo przygód i koniec końców zamierzają uratować świat ;) Streściłam Wam teraz jakieś 2600 stron :D

          Warto chwycić za tą książkę, ponieważ jest miłą odmianą od serii Harrego Pottera (notabene właśnie wydawca serii o Harrym odkrył i wziął pod swoje skrzydła twórców Tuneli). Tak jak w Harrym poznajemy świat istniejący obok nas, tylko, że w Tunelach odkrywamy to co kryje się pod ziemią. Niesamowite przygody, dowcipne dialogi, wciągająca akcja, naprawdę polecam tę serię! Składa się jak na razie z 5 części:
  • Tunele
  • Tunele Głębiej
  • Tunele Otchłań
  • Tunele Bliżej
  • Tunele Spirala
          Pamiętam, że pierwsza część nie porwała mnie jakoś super, ale kolejne były mega wciągające! 
         Spiralę zobaczyłam w księgarni i kupiłam bez zastanowienia, byłam bowiem w szoku, że nie wiedziałam, że już wyszła ;p Od razu zabrałam się do czytania i po 10 dniach przybywam z recenzją ;) Ta część skupia się na kobietach Styksów. We wcześniejszych książkach nic o tym nie było, a w sumie rzeczywiście ciekawa byłam w jaki sposób Styksowie się rozmnażają, jeśli nie do końca są ludźmi. Sytuacja na powierzchni Ziemi staje się bardzo niebezpieczna, różni obywatele Wielkiej Brytanii usiłują zamordować w zamachach przywódców innych państw, co właściwie zrywa wszelkie więzy dyplomatyczne. Kobiety Styksów wchodzą do akcji, co jeszcze bardziej pogarsza sytuację. Ekipa mieszkająca u ojca Drake'a wyrusza do kryjówki Styksów chronionej przez naświetlonych żołnierzy Nowej Germanii, aby wszystkich tam wyeliminować, a kiedy plan ten nie do końca skutkuje - ponownie wracają głęboko pod ziemię, do Nowej Germanii...
          Zdaję sobie sprawę, że recenzja tej części będzie w miarę zrozumiała tylko dla osób zaznajomionych z tą serią ;p W każdym razie oczywiście skończyła się tak, że nie mogę po prostu doczekać się finałowego tomu serii ;)



Źródło obrazka: http://www.milionkobiet.pl/files/2012/2218e7b5b8ab312f3171f22dca8c04d1_5110e5.jpg


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz