niedziela, 9 października 2011

Londyn z początków XIXw i zagadkowa śmierć... "Kiedy bogowie umierają" C.S. Harris

          Przyznam się - kupiłam tę książkę przez okładkę ;p Strasznie mi się spodobała, przykuła moją uwagę. Okazało się, że to kryminał, a ja lubię odmóżdżyć się od czasu do czasu, więc weszłam w jej posiadanie. Niestety jednak, muszę przyznać, że o ile opisy Londynu z 1811 roku, jego struktury społecznej, życia wszystkich warstw bardzo mi się podobały to już sama historia zagadkowej śmierci nie. Czyli tło tak, a fabuła nie ;p  
          A o co tu w ogóle chodzi? Podczas kolejnej imprezki u Księcia Regenta (późniejszego króla Jerzego IV) w jego komnacie zostaje znaleziona martwa młoda żona bardzo leciwego markiza. W plecy wbity ma zabytkowy sztylet, a na szyi naszyjnik o długiej i zagadkowej historii, który ponoć zaginął na morzu kilkanaście lat wcześniej. Rozwiązania zagadki podejmuje się oczywiście piękny, młody i bogaty wicehrabia Sebastian St. Cyr.
          Zazwyczaj, kiedy sięgam po kryminał lubię być zaskakiwana, kiedy przychodzi do wskazania prawdziwego zabójcy i sposobu, w który zabił (tutaj prym w moim rankingu wiedzie Agatha Christie). W tym przypadku nawet mi brewka nie tykła :D Książka pod względem opisowym bardzo mi się spodobała, ale sama historia już nie. Okazało się też, że to druga książka o tym samym bohaterze Sebastianie St. Cyr i były niej pewne odniesienia do pierwszej, których nie rozumiałam, bo jej nie czytałam (brzydsza okładka - wiecie:D:D). Miłej niedzieli! ;)

4 komentarze:

  1. hm.. moze dokonam jej zakupu ;)
    zapraszamdo mnie, podoba mi sie tu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. książka wydaje się ciekawa, aczkolwiek nie lubię ich czytać;)

    zapraszam do siebie
    czysiek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak brewka Ci nie tykła, to widze,że taka średnia ta książka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Katrynia: zawsze możesz wypożyczyć ;p

    czysiek: bardzo interesujący komentarz...;p

    Cat Girl: no włacha!

    OdpowiedzUsuń